به گزارش ایکنا به نقل از «vocal.media»؛ طبق گزارش جدید صنعت حلال پیشبینی میشود بازار غذای حلال آمریکای شمالی از ۱۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ به ۲۲۶ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۳ افزایش یابد و نرخ رشد مرکب سالانه ۹.۴۷ درصد (۲۰۲۵-۲۰۳۳) را ثبت کند.
این رشد قابل توجه نه تنها به دلیل افزایش جمعیت مسلمانان در ایالات متحده و کانادا است، بلکه به این دلیل است که مصرفکنندگان غیرمسلمان به طور فزایندهای محصولات دارای گواهی حلال را به دلیل برچسب تمیز و توجه به سلامت انتخاب میکنند؛ از گوشت و مرغ گرفته تا شیرینیجات و غذاهای بستهبندی شده، غذای حلال به سرعت در حال ورود به خردهفروشیها و رستورانهای اصلی در سراسر ایالات متحده و کانادا است.
حتی رستورانها و فروشگاههای زنجیرهای بزرگ فستفود نیز با ارائه گزینههای منوی حلال، به ویژه در مراکز شهری مانند نیویورک، تورنتو، شیکاگو و لسآنجلس در حال تطبیق خود با این شرایط هستند. در همین حال، پلتفرمهای تجارت الکترونیک، محصولات حلال را حتی در شهرهای کوچکتر و مناطق دورافتاده نیز در دسترس قرار میدهند.
طبق این گزارش عوامل رشد بازار غذای حلال عبارتند از: جمعیت رو به رشد مسلمانان، افزایش آگاهی در میان مصرفکنندگان غیرمسلمان که حلال را با ایمنی و پاکیزگی مرتبط میدانند، گسترش سیستمهای صدور گواهینامه حلال که اعتماد مصرفکننده را افزایش میدهد، افزایش شهرنشینی و تقاضای چندفرهنگی و افزایش نفوذ خردهفروشی از جمله هایپرمارکتها، پلتفرمهای آنلاین و فروشگاههای تخصصی.
با وجود هزینههای بالاتر تولید و استانداردهای صدور گواهینامه سختگیرانه، تحلیلگران میگویند این بازار فرصتهای قابل توجهی را ارائه میدهد که هنوز استفاده نشده است.
انتهای پیام