
به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی عربی، هونگو که در شبکههای اجتماعی با نام «ناویتو» شناخته میشود، از طریق فعالیتهایش با هدف توسعه گردشگری مناسب برای
مسلمانان در ژاپن و ارائه محتواهایی با شعار «از ژاپن تا جهانی مناسب برای مسلمانان» به شهرت رسیده است و میلیونها دنبالکننده دارد.
خبرگزاری آناتولی در حاشیه برگزاری یازدهمین دوره «اجلاس جهانی حلال» در استانبول با هونگو گفتوگویی انجام داده است.
هونگو اظهار کرد که علاوه بر نقش خود در هدایت مسافران مسلمان سراسر جهان به سمت تجربهای آسانتر و ایمنتر در ژاپن، با ارائه مشاوره به مؤسسات ژاپنی، در تلاش است تا آگاهی در مورد
صنعت حلال را در ژاپن افزایش دهد.
وی گفت، از اینکه میبیند دوستان مسلمانش در هربار سفرشان به
ژاپن، مجبورند غذاهای آماده با خود حمل کنند و از منوی محدود فقط در چند رستوران انتخاب کنند، بسیار ناراحت است.
هونگو افزود: این موضوع مربوط به مسئله مهماننوازی ملی است نه فقط غذا، لذا از همین جا کار شروع شد.
وی اشاره کرد که در حین تحقیق در زمینه
غذای حلال، چیزهای زیادی در مورد اسلام و مفهوم حلال آموخته است و حلال فقط یک معیار مذهبی نیست، بلکه شامل پاکیزگی، سلامت و احترام نیز میشود.
این کارآفرین ژاپنی ادامه داد: حلال در ژاپن به طور گسترده رعایت نمیشود و من قبل از رفتن به مالزی اطلاعات زیادی در مورد آن نداشتم. اما متوجه شدم که این موضوع نه تنها برای مسلمانان مهم است، بلکه بیانگر پاکیزگی و احترام به طبیعت و حیوانات نیز هست، بنابراین برای غیر مسلمانان نیز مهم است.
وی توضیح داد: ارائه غذای حلال در مؤسسات ژاپنی هنوز با این تصور مواجه است که این غذا «غذای مذهبی» است، اما این تصور به تدریج در حال تغییر است.
وی افزود: وقتی با صاحبان مشاغل غیر مسلمان در مورد حلال صحبت میکنم، ابتدا فواید اقتصادی آن را توضیح میدهم و سپس حجم جوامع مسلمان و اهمیت حلال را برای آنها بیان میکنم.
هونگو با توجه به حجم ۷ تریلیون دلاری بخش غذای حلال، گفت که آگاهی در ژاپن بین شهروندان و دولت رو به افزایش است و موقعیت مکانی ژاپن در نزدیکی مالزی، اندونزی و سنگاپور، این کشور را به کشوری تبدیل کرده است که تعداد زیادی از مسلمانان را به خود جذب میکند.
انتهای پیام