به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ جلسه مدیران حج و زیارت استانها با مدیران کل ستادی و معاون حج و عمره سازمان به صورت برخط (وبیناری) برگزار و فرایندهای اجرایی از ابتدای عملیات عمره مفرده مورد بررسی قرار گرفت. در این نشست تاکید شد که به منظور ارتقای سطح خدمات به صورت مستمر عملیات اجرایی بررسی و روند بهبود سرعت گیرد.
اکبر رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در این جلسه ضمن استماع نظرات مدیران استانها و ستادی گفت: استانها ظرفیت ایجاد شده را براساس تقاضای مدنظر مدیریت کنند.
وی با اشاره به ضرورت آسیبشناسی مستمر عملیات عمره به منظور افزایش کیفیت خدمات اجرایی بر بهرهمندی از تجارب کارگزاران و مدیران ستادی که ماموریت آنان به پایان رسیده است، پس از بازگشت به کشور تاکید کرد.
همچنین نشست نیروهای دوره جدید ستادی عمره که در روزهای آینده اعزام میشوند با مدیران ذیربط و دستاندرکاران اجرایی برگزار و تبادل تجربیات و انتقال راهبردها به سبب ارایه خدمات شایسته به زوار سرزمین وحی صورت گرفت.
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اطلاع رسانی شفاف از کلیه فرآیندهای اجرایی عمره توسط ستاد و انتقال تجربیات باید به صورت مستمر از سوی مدیران ستادی به دیگر اعضا که در آستانه اعزام هستند صورت گیرد، گفت: توجه به دستورالعملها و ضوابط، نظارت دقیق برانجام فرایندها، ارتقا سطح کیفی خدمات و آسیب شناسی دارای اهمیت است و باید جدی گرفته شود.
وی همچنین از ثبت نام عمره مفرده برای اعزام در ماههای آبان و آذر، طی روزهای آینده خبر داد و گفت: جزییات ثبت نام در کاروانها اعلام خواهد شد که این ظرفیت نیز متناسب با آمار و اطلاعات موجود، میزان تقاضا و نیاز سنجی از استانها است.
طی ماههای آبان و آذر برای اعزام حدود 60 هزار زائر برنامهریزی شده که در صورت ایجاد زمینه و شرایط این آمار قابل افزایش خواهد بود.
انتهای پیام